Posted in Նախագիծ, Պատմություն

Սոցիալական գովազդների ազդեցությունը դեռահասների շրջանում

Տարբեր մշակույթներում գույների, սիմվոլների կիրառումը գովազդում:

Գույների և սիմվոլների օգտագործումը գովազդներում կարող է նկատելիորեն տարբերվել տարբեր մշակույթներում, քանի որ դրանք հաճախ ունեն կոնկրետ իմաստ և կապ, որոնք խորապես արմատացած են մշակութային համատեքստում։
Այս նրբերանգները հասկանալը շատ կարևոր է այնպիսի գովազդների համար, որոնք թիրախավորված ազդեցություն են ունենում հանդիսատեսի վրա։ Ահա հակիրճ ուսումնասիրություն, թե ինչպես են գույներն ու սիմվոլները օգտագործվում տարբեր մշակույթների գովազդներում։
Mercedes բրենդի գովազդ
Nike բրենդի գովազդ

Արևմտյան մշակույթ (Եվրոպա և Հյուսիսային Ամերիկա)։

Արևմտյան մշակույթներում գունային հոգեբանությունը հաճախ օգտագործվում է գովազդում՝ յուրահատուկ զգացմունքներ արթնացնելու և կոնկրետ հաղորդագրություններ փոխանցելու համար։ Օրինակ՝ կարմիրը կարող է խորհրդանշել կիրք, ոգևորություն կամ վտանգ, մինչդեռ կապույտը ասոցացվում է վստահության, ապահովության կամ պրոֆեսիոնալիզմի հետ։
Արևմտյան գովազդում հասարակ սիմվոլներից են սրտիկը, որն արտահայտում է սեր, աստղերը, որոնք արտահայտում են որակ կամ գերազանցություն, ստուգանիշները, որոնք արտահայտում են հավանություն կամ հաստատում։

Ասիական մշակույթ (Չինաստան, Ճապոնիա, Կորեա)։
Գույները ասիական մշակույթում հաճախ ունեն սիմվոլիկ նշանակություններ, որոնք ծագել են ավանդական հավատալիքներից և արարողություններից։ Օրինակ՝ չինական մշակույթում կարմիրը ասոցացվում է հաջողության և ուրախության հետ, իսկ որոշ ասիական երկրներում սպիտակը խորհրդանշում է մաքրություն և սուգ։ Այնպիսի սիմվոլներ, ինչպիսիք են վիշապները, փյունիկները և լոտուսի ծաղիկները հաճախ օգտագործվում են ասիական գովազդներում՝ փոխանցելու համար ուժ, գեղեցկություն և հոգևոր հասկացություններ։

Միջին Արևելքի մշակույթ
Գույները Միջին Արևելքի մշակույթներում կարող են ունենալ կրոնական կամ հոգևոր նշանակություն։ Օրինակ՝ կանաչը ասոցացվում է իսլամի հետ և խորհրդանշում է ծաղկում, առատություն և նորացում, իսկ ոսկեգույնը խորհրդանշում է հարստություն և շքեղություն։ Այնպիսի սիմվոլներ, ինչպիսիք են կիսալուսինը, մզկիթը և արաբական նշագրերը սովորաբար օգտագործվում են Միջին Արևելքի գովազդներում՝ որպես ձգտում դեպի մշակութային և կրոնական արժեքները։
Ճապոնական կաթի գովազդ

Լատինական Ամերիկայի մշակույթ։
Վառ գույները հաճախ են օգտագործվում լատին֊ամերիկյան գովազդում՝ արտացոլելու համար տարածաշրջանի կենսուրախ մշակույթն ու արտահայտչականությունը։ Օրինակ՝ վառ դեղինը, կապույտը և կանաչը հաճախ օգտագործվում են գովազդում՝ արտացոլելու էներգիա և ոգևորություն։ Այնպիսի սիմվոլներ, ինչպիսիք են արևը, սոմբրերոն և գույնզգույն գործվածքները օգտագործվում են խորհրդանշելու համար մշակութային ժառանգությունն ու ավանդույթները Լատինական Ամերիկայում։

Աֆրիկյան մշակույթ։
Գույները աֆրիկյան մշակույթում կարող են լայնորեն տարբերվել՝ կախված կոնկրետ տարածաշրջանից և ցեղային ազդեցությունից։ Օրինակ՝ որոշ աֆրիկյան մշակույթներում կարմիրը խորհրդանշում է կենսուրախություն և էներգիա, իսկ կապույտը խորհրդանշում է խաղաղություն և հոգևորականություն։ Այնպիսի սիմվոլներ, ինչպիսիք են ցեղային դիմակները, կենդանիները և երկրաչափական նախշերը հաճախ օգտագործվում են աֆրիկյան գովազդում՝ բացահայտելու մշակութային ինքնությունը և ավանդական արժեքները։
Աֆրիկական ճանճի դեղի գովազդ
ԱՖրիկական լիմոնադի գովազդ

Որպես ամփոփում կարելի է ասել, որ գովազդային գործակալների համար շատ կարևոր է ուսումնասիրել և հասկանալ թիրախային հանդիսատեսի մշակութային նրբերանգները՝ վստահ լինելու համար, որ գույներն ու սիմվոլները, որոնք օգտագործվում են գովազդում, դրական են մեկնաբանվում և արդյունավետորեն են փոխանցում մտադրված հաղորդագրությունները։ Մշակութային զգայունությունը և գիտակցությունը շատ կարևոր դեր են խաղում հաջող միջմշակութային գովազդային արշավներում։

Գովազդում գենդերային դերերի և կարծրատիպերի կիրառման ուսումնասիրություն:

Գենդերային դերերն ու կարծրատիպերը երկար ժամանակ օգտագործվել են գովազդում՝ կոնկրետ հանդիսատեսին թիրախավորելու և կոնկրետ հաղորդագրություններ փոխանցելու համար։ Ահա մի քանի նկարագրություն, թե ինչպես են դրանք կիրառվում․

1. Ավանդական գենդերային դերեր․ Պատմականորեն գովազդը հաճախ ամրապնդել է գենդերային դերերը, որտեղ տղամարդիկ պատկերված են ուժեղ, իշխող և խելացի, իսկ կանայք պատկերված են որպես կերակրող, էմոցիոնալ և ընտանեկան։ Այս դերերը կարելի է տեսնել տարբեր ապրանքային կատեգորիաներում՝ սկսած տնային մաքրող միջոցներից, որտեղ թիրախավորված են կանայք, մինչև ավտոմոբիլային գովազդները, որտեղ թիրախավորված են տղամարդիկ։

2. Գենդերային կարծրատիպեր․ Գովազդները հաճախ որդեգրում են գենդերային կարծրատիպեր, որոնք պարզեցված և ընդհանրացված հավատալիքներ են կանանց և տղամարդկանց առանձնահատկությունների և վարքագծի մասին։ Օրինակ՝ կանանց վրա թիրախավորված գովազդները կարող են ընդգծել գեղեցկությունը, հոգատարությունը և ընտանեկան կյանքը, իսկ տղամարդկանց վրա թիրախավորված գովազդները կարող են ընդգծել ուժը, անկախությունը և հաջողությունը։ Այս կարծրատիպերը կարող են ամրապնդել հասարակական վնասակար նորմեր և սպասումներ։

3. Արտադրանքի ասոցացում․ Գովազդատուները հաճախ ասոցացնում են արտադրանքը կոնկրետ գենդերային դերերի և կարծրատիպերի հետ՝ հրապուրելու համար իրենց կողմից թիրախավորված անձանց։ Օրինակ՝ երեխաների խաղալիքների գովազդները կարող են ցուցադրել տիկնիկներով խաղացող աղջիկների և մարտական իրերով (հրացաններ, տանկեր) խաղացող տղաների՝ փոքր տարիքից արմատավորելով ավանդական գենդերային նորմեր։

    4. Մարմնի պատկեր․ Գավազդատուները նաև մեծ դեր են խաղում գեղեցկության և մարմնի պատկերի ստանդարտների ձևավորման գործում (հատկապես կանանց համար)։ Գովազդները հաճախ ցուցադրում են գեղեցկության իդեալականացված և անիրական պատկերումներ, որոնք դիտորդների մոտ (հատկապես կանանց և աղջիկների) հանգեցնում են մարմնի պատկերի հետ կապված խնդիրների և ցածր ինքնագնահատականի։

    5. Հզորացում և բազմազանություն․ Վերջերս գովազդներում տեղի է ունեցել անցում դեպի ավելի ներառական և հզորացող գենդերային պատկերների։ Ընկերությունները մարտահրավեր են նետում ավանդական դերերին և կարծրատիպերին և իրենց արշավներում ցուցադրում են գենդերային ինքնությունների տարբեր նկարագրություններ՝ հեռանալով ավանդական գենդերային նորմերից։

    6. Մշակութային փոփոխություններ․ Գովազդում գենդերային դերերը ուսումնասիրելիս էական է հաշվի առնել մշակութային փոփոխությունները։ Ինչը ընդունելի և արդյունավետ կարող է համարվել մի մշակույթում, մեկ ուրիշում կարող է այդպես չլինել։ Գովազդատուները պետք է ծանոթանան մշակութային զգայունություններին և նորմերին, երբ կազմակերպում են արշավներ տարբեր հանդիսատեսների համար։

    7. Ազդեցություն և քննադատություն․ Գենդերային դերերի և կարծրատիպերի օգտագործումը արժանացել է քննադատության՝ վնասակար հասարակական նորմեր արմատավորելու, անհավասարությունը ուժեղացնելու և սեռով պայմանավորված անձի պոտենցիալը սահմանափակելու համար։ Սակայն գովազդատուները պնդում են, որ նրանք ուղղակի անդրադարձնում են հասարակական վերաբերմունքը և նախընտրությունները՝ իրենց պրոդուկտը արդյունավետ իրացնելու համար։

    Ամփոփելու համար կարելի է ասել, որ քանի դեռ գենդերային դերերը և կարծրատիպերը գերիշխում են գովազդում, կա աճող շարժ դեպի գենդերային ավելի ներառական և պրոգրեսիվ նկարագրության՝ ի պատասխան փոփոխվող հասարակական վերաբերմունքի և արժեքների։

    Կարգախոսների արդյունավետությունը արտադրանքի առաջխաղացման գործում։
    Այս թեման կենտրոնանում է սպառողի ընկալումների ձևավորման, բրենդի ճանաչման և ժամանակի ընթացքում արտադրանքի առաջխաղացման գործում կարգախոսների արդյունավետության վրա։ ՈՒսումնասիրությունը կարող է ներառել․ 1. գովազդային արշավների և վաճառքի թվերի պատմական տվյալների վերլուծություն՝ բացահայտելու համար կարգախոսների օգտագործման և արտադրանքի հաջողության միջև կապը, 2. փորձերի կամ հետազոտությունների անցկացում՝ գնահատելու համար սպառողի արձագանքը տարբեր կարգախոսներին, 3. բրենդինգի և սպառողի հոգեբանության ուսումնասիրություն՝ հասկանալու, թե ինչու են որոշ կարգախոսներ ավելի մեծ արձագանք գտնում հանդիսատեսի մոտ, քան ուրիշները։

    Արդյոք իսկապես նշանակություն ունի հանրային մարդկանց աջակցությունը PR-ում։
    Իհարկե հայտնի մարդկանց ներկայությունը գովազդում մեծապես օժանդակում է PR-ին։ Ահա ինչպես՝
    1. Ընդլայնված տեսանելիություն և ուշադրություն․ Երբ որևէ հայտնի մարդ օժանդակում է որևէ արտադրանքի, իրադարձության կամ ընկերության, դա կարող է հանգեցնել ընդլայնված մեդիա տարածվածության և հասարակական ուշադրության։ Այս բարձր տեսանելությունը կարող է լծակ հանդիսանալ բրենդի ճանաչվածությունը բարձացնելու և առաջխաղացման համար։
    2. Վստահություն․ Հայտնիները հաճախ ձևավորում են վստահություն և հավատարիմ երկրպագուների բազա։ Նրանց օժանդակությունը կարող է փոխանցել երկրպագուների վստահությունը դեպի այն ապրանքը, որը նրանք գովազդում են, հատկապես եթե նրանք դիտարկվում են որպես իսկական աջակիցներ։
    3. Բրենդի ասոցացում․ Հարգված և հայտնի մարդու հետ ասոցացումը կարող է բարելավել ապրանքանիշի կամ կազմակերպության հեղինակությունը։ Սպառողը կարող է ընկալել այդ արտադրանքը ավելի ցանկալի և վստահելի՝ դրա և հայտնի մարդու միջև կապի շնորհիվ։
    4. Սոցիալական հարթակի ընդլայնում․ Այս թվային դարում հայտնիների աջակցությունը կարող է հասնել միլիոնավոր մարդկանց սոցիալական հարթակների միջոցով։ Հայտնի մարդիկ հաճախ ունենում են մեծ թվով հետևորդներ այնպիսի հարթակներում, ինչպիսիք են Instagram, Twitter և TikTok, որը թույլ է տալիս նրանց ընդլայնել PR հաղորդագրությունները լայն հանդիսատեսի շրջանում։
    5. Էմոցիոնալ կապ․ Հայտնիները կարող են ստեղծել ուժեղ էմոցիոնալ կապեր իրենց երկրպագուների հետ։ Ասոցացնելով հայտնի մարդուն որևէ բրենդի հետ՝ PR ջանքերը կարող են թափանցել այս էմոցիոնալ կապերի մեջ՝ առաջացնելով հարազատության և հավատարմության զգացում սպառողների մեջ։
    6. Ճգնաժամային կառավարում․ Ճգնաժամի և հանրային բացասական կարծիքի դեպքերում հայտնի մարդու աջակցությունը կարող է օգնել մեղմացնել բրենդի հեղինակությանը հացված վնասը։ Հայտնիները կարող են հրապարակայնորեն աջակցել բրենդին՝ ապահովելով դրական ամրապնդում և օգնելով բարելավել հասարակական կարծիքը։

    Որպես ամփոփում կարևոր է նշել, որ հայտնիների աջակցության արդյունավետությունը PR-ում կարող է տարբերվել՝ կախված հետևյալ գործոններից․
    1. Հայտնի մարդու նկատմամբ վստահության աստիճանը։
    2. Բրենդի կարևորությունը։
    3. Աջակցության իսկությունը։
    4. PR արշավի կոնկրետ նպատակները։
    Երբեմն հայտնի մարդու հետ կապված հակասությունները կամ իսկության բացակայությունը կարող են նաև վնասել բրենդի հեղինակությունը։
    Ճիշտ է՝ հայտնի մարդու աջակցությունը կարող է լինել հզոր PR գործիք, սակայն զգույշ կշռադատումը և ռազմավարական պլանավորումը էական են դրանց ազդեցությունը մեծացնելու համար։

    Leave a comment